Pages

Wednesday, 16 November 2011

rasa bersalah jatuhkan makanan mak aku

assalamualaikum peeps yg yg sedang berbahagia bersama keluarga =)

tgok tjuk entry ni ? nk nanges tak baaca?  =="

SEBAK . mmg panjg entry ni.. tahu korg tak nk baca :P

tp takpe.. aku crita sbb nk puaskn hati aku. ;))

tadi.. kawan ayah aku dtg. 2 org.. dtg lpas mghrib dan pastinya wktu slpas kerja. aku faham perut diorg. lagi2 lelaki dorg tu. sbb aku sama tempat dgn dorg weh ! perut lapar !  *ok. aku mngaku. aku kuat mkn. double chin aku dh tak layak nk dipanggil double chin. triple itu lebih layak . sedih.

ok. mak aku masak mee goreng tadi. banyak. tapi tak ckup. kau byangkan tujuh org yg tgah kebulur nk makan ?! ok. penddekkn crita, mee goreng pun siap.. alangkah sedih nya. aku hanya dpat mee goreng dlm 3 sudu je.. sudu weh ! bkn senduk ! atas dsr kemanusiaan yg mnggunung, aku korban kan jumlah ambilan mee aku.. tggalkan untuk mak aku.. so,, aku bergerak lah dgn hati yg tulus ke meja makan. adik aku dah hbis makan.. dia pergi ke dpur.. dalam hati aku ni dh cakap.. mntak2 lah dia ni tak ambik mee mk aku.. sbb mk aku ckp kat ofis td dia lapar. and, aku tak nk lah tego adik aku tu. igt dia nk bsoh pinggan -,-

skali.. dia dtg balik. dgn mee yg bnyk dlm pinggan . fuuhh.. mnyirap darah merah, drh putih, platelet aku .. aku pun tros ckp ' weh, tu umi punya lah. kau main amek je. kau tau tak umi lapar ?' adik aku cuma diam smbil pandang mee dlm pinggan tu . alahai .. rasa mcm org papa kedana lah pulak. so, dia kmas2 kn mee tu jd bntuk bulat. aku pun mula pelik. 'pahal kau bulat2 kan mee ni ? nk buat burger ke apa ?' dia ckp.. 'nak bg umi lah' .. lpas tu.. perbualan berpnjngn.. malaih nk tulis ;P

lpas aku sruh adik aku tnya mk aku nk ke tak makan, adik aku pun pergilah kat dapo tnya.. malangnya, mak aku ckp 'takpe.. umi nk mkan mee kari '   p/s : beli ptg smlm. ltak dlm refrigerator jelah ..

aku pun,, alahai.. malunya aku.. hohoho *merah pipi !

lpas mkan, aku pergi dpur. 'umi, dh panaskan mee kari?' *perbualn yg dipendekkan..
umi ckp 'belum lagi.. dlm peti ais' aku pun apa lg.. dgn hati yg murni pegi lah amek mee kari yg ada dlm plastik tu. nak pegi panaskan.  kau tahu apa jadi ?! plastik tu licin lah.. tangan aku tergelincir je.. berpusing2 plastik penuh kuah tu kat tangan aku.. kalau dh berpusing.. apa lagi. DUMMM !!! *hiperbola sikit.. jatuhh ! aku pun..'hakkkkkkkkk ! ' suara keluar tak kluar je .. huaaaa ! umi ~~~ aku pun ameklah plastik kuah yg dh bersepai tu kat lntai.. takut mak aku mrah,  aku buat muka separa comel , separa nk nanges, dan separa sedih .. aku angkat.. macam tanang duit.. 'alaaaaa.. takde rezeki =((('  sngaja je buat ayat baik.. hohoho.. mak aku senyum je weh !! ada la skit wjah hampa dn terkezut tu .. aku mcm nk nanges. *betul tak tpu :'')

aku : ' umi.. nak adik gorengkan kuey teow tak ? hurmm '

umi : tak payah lah.. ada laksa

aku : um.. ok.. * tersenyum gumbiraa =D
--- pendekkn cerita, laksa tu masam gila.. mk aku tak jd makan . sedih . aku hampa lagi masa tu =="

lpas tu .. aku mnghampiri mak aku.. ececece.. hoho

aku : umi.. nk adik goreng kuey teow tak ?

umi : takpe.. umi dh kenyang.. *smbil tersenyum

aku.. alaaaa umiii .. adik goreng lah kuey teow.. humm..

umi : gelak.. takpela.. umi dh knyang sbnarnya.. makan dah tadi

aku.. diam kejap ... 60 saat lpas tu..

aku :  aku tgok perut mak aku.. hahaa.. bodoh kan ? aku pegang.. smbil terhinjut hinjut .. 'umi.. i know u hungry.. '' *tgah terhinjut hinjut tau ni. smbil senyum, muka sedih, simpati dan sbgainyaa.. :'))

umi : gelak ! tak pe lah.. umi dh makan biskut tadi.. *aku pun lega sikit.. mk aku mmg jenis mkn sikit .. ngeee

aku : ehehehhe.. *dlm hati, takpelah mk aku ckp camtu..

diam .

aku pun smbung bckap

aku : umi.. esok adik blnje umi mee kari ok ? hahaha *gelak tu aku tak tipu.. btul2 tejadi ;D

umi : haha. takpayah ! smbil buat muka :)

sama2 gelak akhirnyaa :)))

then,, bla bla bla bla..

tibalah masa untuk naik ke ats..

aku bukak je bilik mk aku, mak aku tgah duduk makan biskut cicah kopi..

huaaaaaaaaaaaaaaa !! hati aku sentap je tgok =''((
umiii.. !
 tapi.. tapii.. aku rasa sdp la pulak tgok mk aku mkn.. haha *dasar kuat makan !
atas permintaan adik2 aku dan perut aku yg tgah lapar ni.. aku turun buat milo.. huhuhu
so,, kami makan roti cicah milo bersama sama !! ekekeke :P

conclusion nya disini.. aku sgt kesian dgn mak aku . dia sggup kata tak lapar sbb taknk sush kan aku.. mummy ! i love u !!

bila adik besar.. adik nk beli brg mahal2 .. jaga umi.. bg umi senyum.. bukan nk balas jasa.. sbb adik tau tak boleh dibalas semua tu..
adik nk bg umi tersenyum je ok ?? ngehehe

p/s : aku tau tak ada sapa baca entry ni sbb pnjg berjela. but if ada yg baca.. let me know by pushing da like button ok. i'll appreciate u.. ngee..

maka, berakhirlah cerita sebak saya :D


THE END

1 comment: